Гейміфікація в бізнесі. Тренди 2018 року
Поняття Гейміфікація вже закріпилося в бізнес-словнику, перейшовши з розряду модних в звичні. З середини нульових років ігрові механіки успішно застосовуються в самих різних сферах - від веб-дизайну і розробки інтерфейсів програмного забезпечення до підходів до навчання і мотивації персоналу. Застосування таких механік в роботі з співробітниками, покупцями і партнерами підвищує їх залученість у вирішенні завдань, бажання діяти без примусу, мотивацію і навіть азарт.
На перший погляд може здатися, що в цій сфері вже все вивчено і придумано. Однак це не так: напрямок продовжує розвиватися, знаходячи нові сфери застосування і отримуючи нове тлумачення. На думку аналітиків, до 2025 року обсяг світового ринку технологій для Гейміфікації складе не менше 14,5 мільярда доларів при щорічному прирості 18,3%. В якому ж напрямку рухається Гейміфікація в 2018-2019 роках, і що вже можна впровадити в українських компаніях?
Перенесіть ігрові напрацювання з HR в маркетинг
Останні 10 років у світі взагалі і в Україні зокрема характеризується Гейміфікація в HR. Які тільки інструменти не застосовувалися в управлінні персоналом! І змагання між співробітниками, і набір балів при виконанні KPI, і всілякі ігрові тренінги, і вірусні Челлендж. Наприклад, в компанії Lenovo є корпоративна система, в якій співробітники можуть заробляти бали, обмінювати їх на призи і підтримувати глобальні онлайн-активності.
Тепер ігрові підходи перейшли в сферу залучення клієнтів і подальшої взаємодії з ними з метою підвищення лояльності. Ігрові механіки в маркетингу застосовує не тільки великий, але і середній і малий бізнес; тут на допомогу приходить доступне програмне забезпечення. Використовуються такі інструменти:
- стимулювання клієнтів залишати відгуки про надані послуги або про куплений товар за винагороду;
- перехід програм лояльності від дисконтної системи до бонусної: збери бали, фішки, наклейки - виграй або купи зі знижкою; такий підхід вже популярний в українських торговельних мережах;
- винагороду клієнтів статусом, Діджитал-відміткою або балами за залучення друзів, установку мобільного додатка, активність в особистому кабінеті та інше.
Одна з переваг Гейміфікації у взаємодії з клієнтами - здатність утримувати їх. Цей інструмент працює на емоційному рівні, а не тільки на рівні схем "гроші - товар". Тепер Гейміфікація - це щось більше, ніж просто механіка; це широка концепція, яка вписується в поведінкову науку для мотивування цільової аудиторії.
Урізноманітніть технології для навчання
Гейміфікація в навчанні поширюється тепер не тільки на співробітників, але і на партнерів і клієнтів компанії. Електронне навчання (e-learning) вже стало самостійним продуктом - згадайте онлайн-курси іноземних мов. Для утримання уваги і інтересу учнів в цій сфері широко використовуються ігрові механіки. Приклад - Lingualeo: пройди тест і збери бали - перейди на новий рівень, нагодуй знаннями свого аватара, лайкни досягнення друга.
Новий тренд в корпоративній освіті - використання технологій віртуальної (VR) і доповненої (AR) реальності. Поки їх застосовують в основному великі компанії зважаючи на складність і дорожнечу створення контенту. Але технології стають доступнішими, а магазини VR-додатків щодня поповнюються новим контентом, тому скоро віртуальна реальність прийде і в малий бізнес. Уже зараз реальні симуляції і VR-тренажери дають видимий ефект, в тому числі і економічний: наочність навчання, скорочення його термінів, безпека, економія на тренерів, відрядженнях і так далі. Деякі з них дуже схожі на комп'ютерну гру.
В Україні інтерактивний VR-тренажер застосовує ДТЕК для навчання робітників на підприємствах. Співробітники відпрацьовують у віртуальній реальності операції і в ній же здають іспит. Візуальний формат підвищує мотивацію учнів. А інтерактив залучає до навчання: за словами експертів Академії ДТЕК, співробітники компанії чекають своєї черги, щоб випробувати новий вид тренінгу.
Використовуйте залучаючі мобільні технології - додатки та соціальні мережі
Розробка власного мобільного додатка - вже практично мастхев для компаній, будь то мережа супермаркетів, банк або бізнес-форум. А з розвитком мобільних мереж 4G / 5G з'явилися технічні можливості для більш широкого застосування в них ігрових механік і принципу "тут і зараз". Щоб стимулювати клієнтів користуватися додатком або лайкати ваші пости в соцмережах, вже недостатньо просто повідомляти їм про акційні пропозиції. З ними потрібно грати: запропонувати бонус за реєстрацію або Чекин, додати лічильник балів на головний екран, дати зірочку за активне коментування (а можливо, і заохотити матеріально).
В Україні залучаючі додатки вже щосили використовують організатори великих бізнес-заходів. Наприклад, бізнес-/ медіабюро ekonomika + створило для Get Business Festival 2018 однойменний додаток, в якому користувач може відзначати доповіді, що цікавлять його - сердечками. А організатори київського "Форуму бізнес- і IT-лідерів" провели в своєму додатку змагання серед активних коментаторів.
Мобільна Гейміфікація стосується не тільки зовнішньої аудиторії. Мобільна версія workplace і активність співробітників в ньому - нові інструменти в HR.
Керуйте пристроями - від автомобілів до контролю здоров'я
За оцінкою аналітиків, основні галузі, які застосовують Гейміфікацію, - це автоіндустрія, охорона здоров'я, освіта, сегмент споживчих товарів, а також банківська сфера. Така черговість збережеться і в майбутньому.
Автомобілебудування стоїть на першому місці неспроста. Гейміфікація тут вже широко застосовується в додатках, особливо в зв'язці з ношеними пристроями - браслетами і смарт-годинами.
Водій, який слідує рекомендаціям додатка, набирає очки або отримує певний статус. Наприклад, автоконцерн BMW розробив програми для смарт-годинників для управління навігацією, кондиціонуванням і відкриванням авто без ключа. А додаток Nissan допомагає відслідковувати швидкість руху і витрата палива.
Але самий останній тренд в автопромі - біометричні технології. Вони застосовуються в системах безпеки для розпізнавання водія, а також для відстеження стану його здоров'я і втоми. Технологія дозволяє зчитувати жести, голос і положення голови людини за кермом. Концерни Toyota, Mercedes-Benz і інші обладнають деякі моделі авто біометричними датчиками, які визначають частоту дихання, пульсу і інші параметри, а також стежать за концентрацією уваги водія. Вся ця інформація подається в інтерактивному форматі, який стимулює його самостійно стежити за своїми показниками.
На другому місці серед сфер застосування Гейміфікації - охорона здоров'я. І тут теж йдеться про управління пристроями і додатками. Компанії, що працюють в даній сфері, прагнуть залучити людей в процес правильного догляду за власним здоров'ям, при цьому зробити його цікавим. Наприклад, у Philips є дитяча зубна щітка, яка в зв'язці з мобільним додатком не тільки вчить дитину чистити зуби, але і стимулює його робити це регулярно, при цьому заробляючи бали.
В охороні здоров'я застосовується і віртуальна реальність. Спеціальні VR-додатки та ігри допомагають проводити психологічну, офтальмологічну терапію, післяопікову регенерацію і інші види лікування за рахунок інтерактиву, реалізованого в VR.
Фахівцям різних сфер варто пам'ятати, що все наше життя - гра. Її механіки присутні в повсякденному спілкуванні, у відносинах з колегами і дітьми. І таке прагнення людей грати варто враховувати, розробляючи продукти, дизайн, процеси і бізнес-ідею в цілому.
- Приватний космос поза США: як українець Макс Поляков розвиває індустрію
- НАПОЛЕОН І УКРАЇНА В 1812 р
- ДУХОВНО-ІДЕОЛОГІЧНІ ОСНОВИ УКРАЇНСЬКОГО НАЦІОНАЛІЗМУ В ІСТОРИЧНІЙ СПАДЩИНІ ЮРІЯ БОЙКО-БЛОХИНА
Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам Зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Мы рекомендуем Вам Зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.