Гейміфікація в бізнесі. Тренди 2018 року



Поняття Гейміфікація вже закріпилося в бізнес-словнику, перейшовши з розряду модних в звичні. З середини нульових років ігрові механіки успішно застосовуються в самих різних сферах - від веб-дизайну і розробки інтерфейсів програмного забезпечення до підходів до навчання і мотивації персоналу. Застосування таких механік в роботі з співробітниками, покупцями і партнерами підвищує їх залученість у вирішенні завдань, бажання діяти без примусу, мотивацію і навіть азарт.

На перший погляд може здатися, що в цій сфері вже все вивчено і придумано. Однак це не так: напрямок продовжує розвиватися, знаходячи нові сфери застосування і отримуючи нове тлумачення. На думку аналітиків, до 2025 року обсяг світового ринку технологій для Гейміфікації складе не менше 14,5 мільярда доларів при щорічному прирості 18,3%. В якому ж напрямку рухається Гейміфікація в 2018-2019 роках, і що вже можна впровадити в українських компаніях?

Перенесіть ігрові напрацювання з HR в маркетинг


Останні 10 років у світі взагалі і в Україні зокрема характеризується Гейміфікація в HR. Які тільки інструменти не застосовувалися в управлінні персоналом! І змагання між співробітниками, і набір балів при виконанні KPI, і всілякі ігрові тренінги, і вірусні Челлендж. Наприклад, в компанії Lenovo є корпоративна система, в якій співробітники можуть заробляти бали, обмінювати їх на призи і підтримувати глобальні онлайн-активності.

Тепер ігрові підходи перейшли в сферу залучення клієнтів і подальшої взаємодії з ними з метою підвищення лояльності. Ігрові механіки в маркетингу застосовує не тільки великий, але і середній і малий бізнес; тут на допомогу приходить доступне програмне забезпечення. Використовуються такі інструменти:

- стимулювання клієнтів залишати відгуки про надані послуги або про куплений товар за винагороду;
- перехід програм лояльності від дисконтної системи до бонусної: збери бали, фішки, наклейки - виграй або купи зі знижкою; такий підхід вже популярний в українських торговельних мережах;
- винагороду клієнтів статусом, Діджитал-відміткою або балами за залучення друзів, установку мобільного додатка, активність в особистому кабінеті та інше.

Одна з переваг Гейміфікації у взаємодії з клієнтами - здатність утримувати їх. Цей інструмент працює на емоційному рівні, а не тільки на рівні схем "гроші - товар". Тепер Гейміфікація - це щось більше, ніж просто механіка; це широка концепція, яка вписується в поведінкову науку для мотивування цільової аудиторії.

Урізноманітніть технології для навчання


Гейміфікація в навчанні поширюється тепер не тільки на співробітників, але і на партнерів і клієнтів компанії. Електронне навчання (e-learning) вже стало самостійним продуктом - згадайте онлайн-курси іноземних мов. Для утримання уваги і інтересу учнів в цій сфері широко використовуються ігрові механіки. Приклад - Lingualeo: пройди тест і збери бали - перейди на новий рівень, нагодуй знаннями свого аватара, лайкни досягнення друга.

Новий тренд в корпоративній освіті - використання технологій віртуальної (VR) і доповненої (AR) реальності. Поки їх застосовують в основному великі компанії зважаючи на складність і дорожнечу створення контенту. Але технології стають доступнішими, а магазини VR-додатків щодня поповнюються новим контентом, тому скоро віртуальна реальність прийде і в малий бізнес. Уже зараз реальні симуляції і VR-тренажери дають видимий ефект, в тому числі і економічний: наочність навчання, скорочення його термінів, безпека, економія на тренерів, відрядженнях і так далі. Деякі з них дуже схожі на комп'ютерну гру.

В Україні інтерактивний VR-тренажер застосовує ДТЕК для навчання робітників на підприємствах. Співробітники відпрацьовують у віртуальній реальності операції і в ній же здають іспит. Візуальний формат підвищує мотивацію учнів. А інтерактив залучає до навчання: за словами експертів Академії ДТЕК, співробітники компанії чекають своєї черги, щоб випробувати новий вид тренінгу.

Використовуйте залучаючі мобільні технології - додатки та соціальні мережі


Розробка власного мобільного додатка - вже практично мастхев для компаній, будь то мережа супермаркетів, банк або бізнес-форум. А з розвитком мобільних мереж 4G / 5G з'явилися технічні можливості для більш широкого застосування в них ігрових механік і принципу "тут і зараз". Щоб стимулювати клієнтів користуватися додатком або лайкати ваші пости в соцмережах, вже недостатньо просто повідомляти їм про акційні пропозиції. З ними потрібно грати: запропонувати бонус за реєстрацію або Чекин, додати лічильник балів на головний екран, дати зірочку за активне коментування (а можливо, і заохотити матеріально).

В Україні залучаючі додатки вже щосили використовують організатори великих бізнес-заходів. Наприклад, бізнес-/ медіабюро ekonomika + створило для Get Business Festival 2018 однойменний додаток, в якому користувач може відзначати доповіді, що цікавлять його - сердечками. А організатори київського "Форуму бізнес- і IT-лідерів" провели в своєму додатку змагання серед активних коментаторів.

Мобільна Гейміфікація стосується не тільки зовнішньої аудиторії. Мобільна версія workplace і активність співробітників в ньому - нові інструменти в HR.

Керуйте пристроями - від автомобілів до контролю здоров'я


За оцінкою аналітиків, основні галузі, які застосовують Гейміфікацію, - це автоіндустрія, охорона здоров'я, освіта, сегмент споживчих товарів, а також банківська сфера. Така черговість збережеться і в майбутньому.

Автомобілебудування стоїть на першому місці неспроста. Гейміфікація тут вже широко застосовується в додатках, особливо в зв'язці з ношеними пристроями - браслетами і смарт-годинами.

Водій, який слідує рекомендаціям додатка, набирає очки або отримує певний статус. Наприклад, автоконцерн BMW розробив програми для смарт-годинників для управління навігацією, кондиціонуванням і відкриванням авто без ключа. А додаток Nissan допомагає відслідковувати швидкість руху і витрата палива.

Але самий останній тренд в автопромі - біометричні технології. Вони застосовуються в системах безпеки для розпізнавання водія, а також для відстеження стану його здоров'я і втоми. Технологія дозволяє зчитувати жести, голос і положення голови людини за кермом. Концерни Toyota, Mercedes-Benz і інші обладнають деякі моделі авто біометричними датчиками, які визначають частоту дихання, пульсу і інші параметри, а також стежать за концентрацією уваги водія. Вся ця інформація подається в інтерактивному форматі, який стимулює його самостійно стежити за своїми показниками.

На другому місці серед сфер застосування Гейміфікації - охорона здоров'я. І тут теж йдеться про управління пристроями і додатками. Компанії, що працюють в даній сфері, прагнуть залучити людей в процес правильного догляду за власним здоров'ям, при цьому зробити його цікавим. Наприклад, у Philips є дитяча зубна щітка, яка в зв'язці з мобільним додатком не тільки вчить дитину чистити зуби, але і стимулює його робити це регулярно, при цьому заробляючи бали.

В охороні здоров'я застосовується і віртуальна реальність. Спеціальні VR-додатки та ігри допомагають проводити психологічну, офтальмологічну терапію, післяопікову регенерацію і інші види лікування за рахунок інтерактиву, реалізованого в VR.

Фахівцям різних сфер варто пам'ятати, що все наше життя - гра. Її механіки присутні в повсякденному спілкуванні, у відносинах з колегами і дітьми. І таке прагнення людей грати варто враховувати, розробляючи продукти, дизайн, процеси і бізнес-ідею в цілому.

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам Зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Комментарии:

Добавить
Copyright © 2012-2017 при копіюванні матеріалів посилання на джерело обов'язкове